18. Beogradski internacionalni teatarski festival – BITEF 1984 / 16. septembar–29. septembar 1984. godine

18. Belgrade International Theater Festival - BITEF 1984 / September 16-29 September 1984

18. Beogradski internacionalni teatarski festival – BITEF 1984 / 16. septembar–29. septembar 1984. godine2018-09-04T23:23:27+00:00

Foto / Photo: Selimir Lončarević (1897-1983) Dizajn / Design: Saveta Mašić / Slobodan Mašić (1939-2016)

1984.

Godina koju je George Orwell izabrao kao naslov svog romana poslužila je da se ove sezone svet na ozbiljan način upita – da li smo ostvarili negativnu utopiju?

Teško je suditi o svom vremenu, još teže je biti futurolog, ali jedno je sigurno: ako godina koju živimo ne liči na godinu koju je Orwell opisao, sigurno su tome, bar donekle, doprineli umetnost i umetnici, znači i pozorište i pozorišni umetnici.

Kako je pozorište dočekalo 1984. godinu? I šta će BITEF od ostvarenja svetskog pozorišta ove orwellovske ili neorwellovske 1984. godine prikazati u Beogradu, svojoj i svetskoj publici? Ove godine BITEF ne nudi predstave pod nekim zajedničkim imeniteljem. Ali to ne znači da predstave 18. BITEFA ne odražavaju savremeni trenutak svetskog pozorišta.

Posle godina izvesne krize tragalaštva na prelazu sedamdesetih u osamdesete godine, izgleda da je nastupio novi talas i polet u pozorištu sveta koji će obeležiti deceniju u kojoj živimo. Šezdesete godine bile su godine velikih traganja, sedamdesete godine nadahnutih primena. I taman kada nam se učinilo da su sve forme iscrpene, došla je nova generacija sa novim pozorišnim idejama.

Nije nimalo slučajno da upravo na ovom BITEFU ima toliko novih imena mladih stvaralaca koji još nisu napunili ni tridesetu godinu. Evo ih već među nama, zajedno sa onim koji su se već ranije afirmisali, ali koje BITEF nije imao priliku da primi u svoju sredinu. Uvereni smo da će neki od njih u budućnosti odigrati istu onu ulogu koju su odigrali umetnici koje je BITEF otkrivao na početku svoga postojanja.

Ekrani BITEFA na filmskoj traci biće ove 1984. godine upaljeni više nego ranijih godina. Ali ne da bi uhodili naše misli, kao kod Orwella, već da bi emitovali umetnost onih koji nisu mogli lično da dođu u naš grad.

Mira Trailović i Jovan Ćirilov

1984.

The year which George Orwell chose for the title of his novel has enticed the world to question itself seriously this season whether we did achieve the negative Utopia.

 It is awfully hard to judge this age, still more so to be a futurologist, but one thing is certain: if the year in which we live now does not resemble the year described by Orwell, art and the artist have doubtless contributed to this to some extent. The same is valid for theatre and its artists.

What is the way in which theatre has faced 1984? And what will BITEF, from the opening of this world theatre, show to its own and the world-wide audiance in this Orwellian or non-Orwellian 1984?

This year BITEF is not offerring plays subsumed under a common denominator. Yet this does not mean that the plays of the 18th BITEF do not mirror the contemporary situation in world theatre.

After the years of some creative crisis, at the turn of the last and the beginning of this decade, it seems that fresh enthusiasm has pervaded the world theatre, which will serve as hallmark of the decade in which we live. Sixties were the years of great searches, seventies the years of inspired applications. And just when it has seemed to us that all forms were exhausted, a new generation came with new ideas.

It is not at all accidental that right at this BITEF there appear so many startling new names among the young artists, who did not enter even their thirties. Here they are already amongst us, together with those who affirmed themselves even earlier on, but whom BITEF did not have the chance to entertain in its midst. We are convinced that some among them will play the very same role in the future which was played by those artists who were discovered during BITEF at its beginnings.

The screens of BITEF will be more lit than previous years; not in order to spy on our thoughts, like in Orwell, but to exhibit the art of those who could not come personally to our city.

Mira Trailović and Jovan Ćirilov

Glavni program / Main programme

 274 Valstybinis jaunimo teatras (Vilnus, Savez Sovjetskih Socijalističkih Republika);  V. Korostiljev, S. Šaltenis: Pirosmani, Pirosmani…; režija: Eimuntas Nekrošius / The State Youth Theatre of Lithuania (Vilnus, The Union of Soviet Socialist Republics); V. Korostyliovas, S. Šaltenis: Pirosmani, Pirosmani…; direction: Eimuntas Nekrošius

275 Projekt 3 (Antverpen, Holandija); Jan Fabr: Moć pozorišnih ludosti; režija: Jan Fabr (Specijalna nagrada, Nagrada Politike) / Projekt 3 (Antwerp, Netherlands); Jan Fabre: De macht de theaterlijke dwaassheden (The Power of Theatrical Madness); direction: Jan Fabre (Special Award, Politika Award)

276 Le Groupe Dramatique du Theatre National (Bamako, Mali); Seoske strepnje; režija: Musa Maiga / Le Groupe Dramatique du Theatre National (Bamako, Republic of Mali); Joronanko; direction: Moussa Maiga

277 Činoherni Klub (Prag, Čehoslovačka); N. V. Gogolj: Kartaši; režija: Ladislav Smoček / Činoherni Klub (The Drama Club, Prague, Czechoslovakia); Николай Васильевич Гоголь (Nikolai Vasilievich Gogol): Hràči (Игроки / The Gamblers); direction: Ladislav Smoček

278 Jugoslovensko dramsko pozorište (Beograd, Jugoslavija); Antoan de Sen-Egziperi: Mali Princ; režija: Karlos Medina / Yugoslav Drama Theatre (Belgrade, Yugoslavia); Antoine de Saint-Exypéry: Mali Princ (Le petit prince / The Litle Prince); direction: Carlos Medina

279 Kugla Glumište, Formacija Ulješura (Zagreb, Jugoslavija); Kraj ili promjena / Kugla glumište (The Spherical Theatre), Formacija Ulješura (Zagreb, Yugoslavia); Kraj ili promjena (Ende Oder Wende)

280 Kugla Glumište, Formacija Kit (Zagreb, Jugoslavija); Mali poučni prizori / Kugla Glumište (The Spherical Theatre), Formacija Kit (Zagreb, Yugoslavia); Mali poučni prizori

281 Kugla Glumište (Zagreb, Jugoslavija); Neprigušeni titraji / Kugla Glumište (The Spherical Theatre, Zagreb, Yugoslavia); Neprigušeni titraji

282 Dogtroep (Amsterdam, Holandija); Automatski prizori; režija: Kolektiv / Dogtroep (Amsterdam, Netherlands); Landscape Automatics; direction: Collective

283 Gledališče Sester Scipiona Nasice (Ljubljana, Jugoslavija); Retrogradni događaj Hinkeman / Gledališče Sester Scipiona Nasice (Ljubljana, Yugoslavia); Retrogradistični dogodek Hinkemann (Retrogarde Event Hinkemann)

284 Dogtroep (Amsterdam, Holandija); Imagomanija; režija: Kolektiv / Dogtroep (Amsterdam, Netherlands); Imagomania; direction: Collective

285 Schauspielhaus Köln (Keln, Savezna Republika Nemačka); J. V. Gete: Faust; režija: Jirgen Flim / Schauspielhaus Köln (Köln, Federal Republic of Germany); J. W. Goethe: Faust; direction: Jürgen Flimm

286 Molissa Fenley and Dancers (Njujork, Sjedinjene Američke Države); Hemisfere (Hemispheres); koreografija: Molisa Fenli / Molissa Fenley and Dancers (New York, United States of America); Hemispheres; choreography: Molissa Fenley

287 Molissa Fenley and Dancers (Njujork, Sjedinjene Američke Države); Eureka; koreografija: Molisa Fenli / Molissa Fenley and Dancers (New York, United States of America); Eureka; choreography: Molissa Fenley

288 Festival Monodrame i Pantomime (Zemun, Jugoslavija); Pomračenja; koreografija: Vera Kostić / Festival Monodrame i Pantomime (Zemun, Yugoslavia); Pomračenja (Eclipse); choreography: Vera Kostić

Your Content Goes Here

error: Content is protected !!