4. Beogradski internacionalni teatarski festival – BITEF Nove pozorišne tendencije Klasika na način 70 / 6. septembar–30. septembar 1970. godine

4. Belgrade International Theater Festival - BITEF New theater tendencies Classics on the way 70/6 September-30. September 1970

4. Beogradski internacionalni teatarski festival – BITEF Nove pozorišne tendencije Klasika na način 70 / 6. septembar–30. septembar 1970. godine2018-09-04T21:40:15+00:00

Dizajn / Design: Vladislav Lalicki (1935-2008)

POVODOM ČETVRTOG BITEFA 70

4 Bitef 70, koji je i ovog puta posvećen novim pozorišnim tendencijama, u okviru ove svoje šire orijentacije ima specijalnu temu Klasika na  način 1970. Kao i obično, Bitef nije ovu temu nametnuo kao apriornu temu na osnovu koje je pravio izbor, već se prilikom izbora predstava za 4 Bitef 70 pokazalo da se najznačajnije predstave ove sezone u svetu stvaraju bilo na tekst klasičnih dela ili bar kao varijacija na klasične teme. Tako su se na repertoaru 4 Bitefa 70 našli anonimni engleski pisac ,,Ardena od Feveršama“ s kraja XVI veka, Diderot, Büchner, Chekhov, Sophocles, Strindberg i Racine, a i savremeni pisci koji variraju klasične teme – Nemci Heiner Müller na Sofoklovog ,,Filokteta“, Peter Handke na povest o Kasparu, a Iranac Naalbandian na persijske legende.

Karakteristično je da upravo tema Klasika na način 70 okuplja u Beogradu najveće reditelje pojedinih zemalja kao što su David Esrig, Liviu Ciulei, Otomar Krejča, Hans Lietzau, Ingmar Bergman i Roger Planchon.

Bitef ovog septembra pokušava da svoju publiku upozna sa umetnošću izvan evropskog kulturnog kruga: južnoameričko moderno pozorište preko Argentine i azijsko preko Irana. U želji da i dalje prikazuje umetnosti koje se dodiruju i utiču na dramsku umetnost, ovogodišnji Bitef se otvara predstavom Contemporary Dance Theatre iz Londona, kao pokušajem totalnog pozorišta na bazi baleta.

ON THE OCCASION OF 4 BITEF 70

4 Bitef 70, although once again dedicated to new theatrical tendencies, has this year within its wider topic a special theme which we called Classics with a 1970 look. As usually, Bitef did not impose this as the preconcieved theme on the basis of which the most significant performances of this season were created either on the texts of classical authors or as variations on classical themes. Thus, the repertory of 4 Bitef 70 shall encombass classical authors like the annonymous English writer of »Arden of Feversham« from the end of XVI century, Diderot, Büchner, Chekhov, Sophocles, Strindberg and Racine, and contemporary play-wrights who use classical themes Heiner Müller of Germany with a variation on Sophocles’ »Philoctet«, and his compatriot Peter Handke on the story of Kaspar, and Abbas Naalbandian of Iran whose theme is Persian legends.

It is significant that just this theme – Classics with a 1970 look brings to Belgrade the greatest directors from various countries, names like David Esrig, Liviu Ciulei, Otomar Krejča, Hans Lietzau, Ingmar Bergman and Roger Planchon.

It is Bitef s aim to present this year to its audience the art outside the limits of the European artistic circles: South-american contemporary theatre through Argentina and Asiatic through Iran. In its wish to go on showing arts which border and influence the dramatic arts, this year’s Bitef shall open with a performance of London Contemporary Dance Theatre, as an attempt towards total theatre based on ballet.

Glavni program / Main Programme

044 London Contemporary Dance Theatre (London, Velika Britanija); Divertismani na fonu zodijaka; koreografija: Vilijam Luter || Tri dueta; koreografija: Pol Tejlor || Ćelija; koreografija: Robert Koen (Nagrada publike) / London Contemporary Dance Theatre (London, United Kingdom); Divertissements in the Playground of the Zodiac; choreography: William Louther || Three Duets; choreography: Paul Taylor || Cell; choreography: Robert Cohan (Audience Award)

045 La Mama Repertory Troupe (Njujork, Sjedinjene Američke Države); Arden od Feveršama; režija: Andrej Šerban / La Mama Repertory Troupe (New York, United States of America); Arden of Feversham (Arden din Feversham); direction: Andrei Şerban

046 TeatrulLucia Sturdza Bulandra“ (Bukurešt, Rumunija); Deni Didro: Ramoov sinovac; režija: David Esrig / Teatrul Lucia Sturdza Bulandra“ (Bucharest, Romania); Denis Diderot: Nepotul lui Rameau (Le neveu de Rameau / Rameau’s Nephew); direction: David Esrig

047 Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“ (Bukurešt, Rumunija); Georg Bihner: Leons i Lena; režija: Liviu Ćuleji / Teatrul “Lucia Sturdza Bulandra“ (Bucharest, Romania); Georg Büchner: Leon și Lena (Leonce und Lena / Leonce and Lena); direction: Liviu Ciulei

048 Le Théâtre de l’ Épée de Bois (Pariz, Francuska); Kopi (Raul Damonte Botana): Eva Peron; režija: Alfredo Rodriges Arias / LeThéâtre de l’ Épée de Bois (Paris, France); Copi (Raúl Damonte Botana) Eva Perón; direction: Alfredo Rodriguez Arias

049 Grupo Tse (Buenos Aires, Argentina); Alfredo Rodriges Arias: Drakula || Havier Arojuelo: Boginja; režija: Alfredo Rodriges Arias / Grupo Tse (Buenos Aires, Argentina); Alfredo Rodriguez Arias: Drácula (Dracula) || Javier Arroyuelo: Goddess; direction: Alfredo Rodriguez Arias

050 Divadlo za branou (Prag, Čehoslovačka); A. P. Čehov: Ivanov; režija: Otomar Krejča (Grand Prix) / Divadlo za branou (Prague, Czechoslovakia); Анто́н Па́влович Че́хов (A. P. Chekhov): Ivanov; direction: Otomar Krejča (Grand Prix)

051 Kargahe Namayeche (Teheran, Iran); Abas Nalbandijan: Savremeno, duboko i značajno istraživanje fosila 25. geološke ere (ili 14. ili 20. – sad svejedno koje; režija: Arbi Ovanesijan / Kargahe Namayeche (Teheran, Iran); Abbas Naalbandian: A Deep, Big and New Research about Fossils of 25th Genealogy Period, or 14th, 20th, or any other Period, there is no Difference; direction: Arby Ovanessian

052 Deutsches Schauspielhaus in Hamburg (Hamburg, Savezna Republika Nemačka); Hajner Miler: Filoktet; režija: Hans Licau (Grand Prix) / Deutsches Schauspielhaus in Hamburg (Hamburg, Federal Republic of Germany); Heiner Müller: Philoktet; direction: Hans Lietzau (Grand Prix)

053 The Freehold Theatre (London, Velika Britanija); Sofokle: Antigona; režija: Nensi Mekler / The Freehold Theatre (London, United Kingdom); Sophocles: Antigone; direction: Nancy Meckler

054 Kungliga Dramatiska Teatern (Stokholm, Švedska); August Strindberg: Igra snova; režija: Ingmar Bergman (Grand Prix) / Kungliga Dramatiska Teatern (Stockholm, Sweden); August Strindberg: Drömspelet (A Dream Play); direction: Ingmar Bergman (Grand Prix)

055 Kripta 70 (Split, Jugoslavija); Fernando Arabal: Vrt zemaljskih užitaka; režija: Petar Selem / Kripta 70 (Split, Yugoslavia); Fernando Arrabal: Vrt zemaljskih užitaka (Le jardin des délices / The Garden of Earthly Delights); direction: Petar Selem

056 Jugoslovensko dramsko pozorište (Beograd, Jugoslavija); Žan Kokto: Paklena mašina; režija: Branko Pleša / Yugoslav Drama Theatre (Belgrade, Yugoslavia); Jean Cocteau: Paklena mašina (La machine Infernale / The Infernal Machine); direction: Branko Pleša

057 Teatar ITD (Zagreb, Jugoslavija); Peter Handke: Kaspar; režija: Vladimir Gerić / ITD Theatre Company (Zagreb, Yugoslavia); Peter Handke: Kaspar; direction: Vladimir Gerić

058 Théatre de la Cité de Villeurbanne (Vilerban, Francuska); Žan Rasin: Berenisa; režija: Rože Planšon / Théatre de la Cité de Villeurbanne (Villeurbanne, France); Jean Racine: Bérénice; direction: Roger Planchon

059 TeatrulLucia Sturdza Bulandra“ (Bukurešt, Rumunija); Teodor Masilu: Nežnost i niskost; režija: Kornel Todi / TeatrulLucia Sturdza Bulandra“ (Bucharest, Romania); Teodor Mazilu: Tandreţe şi abjecţie (Tenderness and Abjection), direction: Cornel Todea

060 Tutte Lemkow One-Man Show (London, Velika Britanija); F. Kafka: Izveštaj akademiji; režija: Tjuti Lemkov / Tutte Lemkov One-Man Show (London, United Kingdom); F. Kafka: Lecture to an Academy; direction: Tutte Lemkow

Your Content Goes Here

error: Content is protected !!