3. Beogradski internacionalni teatarski festival – BITEF Nove pozorišne tendencije / 1. septembar–23. septembar 1969. godine

3. Belgrade International Theater Festival - BITEF New Theater Tendencies / September 1-23. September 1969

3. Beogradski internacionalni teatarski festival – BITEF Nove pozorišne tendencije / 1. septembar–23. septembar 1969. godine2018-09-10T14:49:20+00:00

Dizajn / Design: Vladislav Lalicki (1935-2008)

POVODOM TREĆEG BITEFA

Sa Trećim Bitefom Beograd je dobio stalni pozorišni festival. Svakog septembra u glavnom gradu Jugoslavije održavaće se smotra svetskih pozorišta u potrazi za novim pozorišnim tendencijama. Formula novih pozorišnih tendencija nije unapred poznata, niti ijedna pozorišna tendencija ima apsolutnu novost koja bi bila po svojoj vrednosti a priori iznad drugih pozorišnih novosti. Samo u konfrontaciji mogućno je da se jedna generacija opredeli za onu tendenciju koja najviše odgovara njenom uvek novom senzibilitetu.

Bitef nije pre svega smotra dobrih i najboljih predstava, već onih pozorišnih događaja u svetu koje u pojedinim zemljama otkrivaju nove puteve. Katkada ta otkrića nemaju savršenu formu, ali imaju novi ili su bar nagoveštaj novih sadržaja.

I pored toga Bitef nije festival isključivo avangardnih pozorišta. Takva formula bila bi preuska i isključivala bi sa festivala niz pozorišta koja za novim vrednostima tragaju u prividno poznatoj formi.

I pored toga ove godine će na Bitefu biti okupljen veći broj predstava koje će se nekima učiniti ekstremne – jačim izrazom, sasvim razbijenim prostorom za igru, otkrivanjem ljudskog tela, izlaskom na ulice grada ili pokušajem dramskog pozorišta bez reči. Takva je umetnost na pragu 70-tih godina našeg veka i bez takvih predstava morali bismo se odreći želje da Bitef okupi nove pozorišne tendencije našeg vremena.

Bitef i dalje treba da bude otvorenih vrata za sva pozorišta sveta bez obzira sa koje strane ona dolazila. Učešće nije reprezentativno. Svako pozorište sveta predstavlja sebe. Ipak Bitef želi da svake godine predstavi pozorišne kulture manje poznate li sasvim nepoznate našoj publici. Tako ove godine prvi put na Bitefu učestvuje jedna italijanska trupa, a prvi put gostuju u našoj zemlji pozorišta iz Švedske i Španije.

ON THE OCCASION OF BITEF III

With the Third BITEF, Belgrade has acquired a permanent theatre festival. Each September, in the capital of Yugoslavia, an encounter of theaters from all over the world will be organized in search for new theatrical tendencies.

There is no set form of new theatrical tendencies, neither can any one theatrical stream contain absolute novelty which would in itself have a value which is a priori above other novelties in treatre.

Only a confrontation can make it possible for a generation to make up their mind about which tendency will best correspond to their own new sensibility.

BITEF is not primarily an encounter of good and the best performances, but of such theatrical events in the world discover new paths in various countries. Some times these discoveries do not have a perfect form, but they have, or at least suggest, new contents.

Nevertheless, BITEF is not a festival of exclusively avantgarde theatres. Such a definition would be too narrow and would exclude from the festival a number of theatres which search for new values under seemingly well known forms.

However, this year’s BITEF will, all the same, gather a good number of performances which will, to some people, seem extreme due to a stronger expression, broken-up performing space, uncovering of naked human body, going out to play in the streets or an experimenting with drama theatre without a single word. Such is the art of the late ‘6O, and without such performances we would have to renounce our wish to gather at BITEF new theatrical tendencies of our time.

The doors of BITEF should remain opened to theaters of the whole world, no matter from which side of the world they come. Participation is not representative. Each theatre primarily represents itself. However, BITEF would each year like to present theatrical cultures scarcely known or completely unknown to our audience. Thus, this year for the first time BITEF includes participation of an Italian troup, and theatres from Sweden and Spain will for the first time be seen in Yugoslavia.

Glavni program / Main programme

 

028 Narodno pozorište (Titovo Užice, Jugoslavija); grupa autora: Lomača; režija: Arsenije Arsa Jovanović / National Theatre (Titovo Užice, Jugoslavia); group of authors: Lomača (The Pire); direction: Aresenije Arsa Jovanović

029 The Performance Group (Njujork, Sjedinjene Američke Države); Dionis u ’69 – po Euripidu; režija: Ričard Šekner (Specijalna nagrada) / The Performance Group (New York, United States of America); Dionysus ’69 – based on Euripides; direction: Richard Schechner (Special Award)

030 Atelje 212 (Beograd, Jugoslavija); Danilo Kiš: Elektra ’69; režija: Zoran Ratković (izvan konkurencije) / Atelje 212 (Belgrade, Yugoslavia); Danilo Kiš: Elektra ’69; direction: Zoran Ratković (outside the competition)

031 Teatro Libero (Rim, Italija); Ludoviko Ariosto: Besni Orlando; režija: Luka Ronkoni (Grand Prix, Nagrada publike) / Teatro Libero (Roma, Italy); Ludovico Ariosto: Orlando Furioso (The Frenzy of Orlando); direction: Luca Ronconi (Grand Prix, Audience Award)

032 Marionettenteatern (Stokholm, Švedska); Alfred Žari: Kralj Ibi; režija: Mihael Meške / Marionettenteatern (Stockholm, Sweden); Alfred Jarry: Kung Ubu (Ubu-Roi / King Ubu); direction: Michael Meschke

033 Bread and Puppet Theater (Njujork, Sjedinjene Američke Države); Vapaj naroda za mesom; režija: Peter Šuman (Specijalna nagrada) / Bread and Puppet Theater (New York, United States of America); The Cry of the People for Meat; direction: Peter Schumann (Special Award)

034 Činoherni klub (Prag, Čehoslovačka); Ladislav Smoček: Lavirint || Čudno popodne dr Burkea; režija: Ladislav Smoček / Činoherni klub (Prague, Czechoslovakia); Ladislav Smoček: Bludiště (The Maze) || Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho (Dr. Burke’s Strange Afternoon); direction: Ladislav Smoček

035 Činoherni klub (Prag, Čehoslovačka); Nikolo Makijaveli: Mandragola režija: Jirži Mencl / Činoherni klub (Prague, Czechoslovakia); Niccolò Machiavelli: Mandragora (La Mandragola / The Mandrake); direction: Jiří Menzel

036 Theater am Neumarkt (Cirih, Švajcarska); Ežen Jonesko: Žrtve dužnosti; režija: Ežen Jonesko / Theater am Neumarkt (Zurich, Switzerland); Eugène Ionesco: Victimes du devoir (Victims of Duty); direction: Eugène Ionesco

037 Teatrul de Comedie (Bukurešt, Rumunija); Ežen Jonesko: Ubica bez plate; režija: Lučian Đurekesku / Teatrul de Comedie (Bucharest, Romania); Eugène Ionesco: Ucigaş fără simbrie (Tueur sans gages / The Killer); direction: Lucian Ghiurchescu

038 The English Stage Company in the Royal Court (London, Velika Britanija); Edvard Bond: Spaseni; režija: Vilijam Gaskil (Specijalna nagrada) / The English Stage Company in the Royal Court (London, United Kingdom); Edward Bond: Saved; direction: William Gaskill (Special Award)

039 Theater am Turm (Savezna Republika Nemačka); Peter Handke: Štićenik hoće da bude tutor; režija: Klaus Pajman / Theater am Turm (Frankfurt on Main, Federal Republic of Germany); Peter Handke: Das Mündel will Vormund sein (My Foot My Tutor); direction: Claus Peymann

040 La Compañia Núria Espert (Barselona, Španija); Žan Žene: Sluškinje; režija: Viktor Garsija (Specijalna nagrada) / La Compañia Núria Espert (Barcelona, Spain); Jean Genet: Las criadas (Les Bonnnes / The Maids); direction: Víctor García (Special Award)

041 Zagrebačko dramsko kazalište (Zagreb, Jugoslavija); Peter Vajs: Patnje gospodina Mokinpota; režija: Božidar Violić / Zagreb Drama Theatre (Yugoslavia); Peter Weiss: Patnje gospodina Mokinpota (Wie dem Herrn Mockinpott das Leiden ausgetrieben wird / How Mr. Mockinpott Was Cured of His Sufferings); direction: Božidar Violić

042 Odin teatret (Holsterbo, Danska); Peter Seberg: Ferai; režija: Euđenio Barba / Odin teatret (Holsterbo, Denmark); Peter Seeberg: Ferai; direction: Eugenio Barba

043 Atelje 212 (Beograd, Jugoslavija); Džems Rado, Džerom Ragni, Bora Ćosić: Kosa; muzika: Golt Makdermot (Golt); režija: Mira Trailović, Zoran Ratković (izvan konkurencije) / Atelje 212 (Belgrade, Yugoslavia); James Rado, Gerome Ragni, Bora Ćosić: Kosa (Hair); music: Galt MacDermot (Golt); direction: Mira Trailović, Zoran Ratković (outside the competition)

029 The Performance Group (Njujork, Sjedinjene Američke Države); Dionis u ’69 – po Euripidu; režija: Ričard Šekner (Specijalna nagrada) / The Performance Group (New York, United States of America); Dionysus ’69 – based on Euripides; direction: Richard Schechner (Special Award)

031 Teatro Libero (Rim, Italija); Ludoviko Ariosto: Besni Orlando; režija: Luka Ronkoni (Grand Prix, Nagrada publike) / Teatro Libero (Roma, Italy); Ludovico Ariosto: Orlando Furioso (The Frenzy of Orlando); direction: Luca Ronconi (Grand Prix, Audience Award)

034 Činoherni klub (Prag, Čehoslovačka); Ladislav Smoček: Lavirint || Čudno popodne dr Burkea; režija: Ladislav Smoček / Činoherni klub (Prague, Czechoslovakia); Ladislav Smoček: Bludiště (The Maze) || Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho (Dr. Burke’s Strange Afternoon); direction: Ladislav Smoček

040 La Compañia Núria Espert (Barselona, Španija); Žan Žene: Sluškinje; režija: Viktor Garsija (Specijalna nagrada) / La Compañia Núria Espert (Barcelona, Spain); Jean Genet: Las criadas (Les Bonnnes / The Maids); direction: Víctor García (Special Award)

 

042 Odin teatret (Holsterbo, Danska); Peter Seberg: Ferai; režija: Euđenio Barba / Odin teatret (Holsterbo, Denmark); Peter Seeberg: Ferai; direction: Eugenio Barba

043 Atelje 212 (Beograd, Jugoslavija); Džems Rado, Džerom Ragni, Bora Ćosić: Kosa; muzika: Golt Makdermot (Golt); režija: Mira Trailović, Zoran Ratković (izvan konkurencije) / Atelje 212 (Belgrade, Yugoslavia); James Rado, Gerome Ragni, Bora Ćosić: Kosa (Hair); music: Galt MacDermot (Golt); direction: Mira Trailović, Zoran Ratković (outside the competition)

error: Content is protected !!