1. Beogradski internacionalni teatarski festival – BITEF Nove pozorišne tendencije / 8. septembar–30. septembar 1967. godine

1st Belgrade International Theatre Festival – BITEF New Theatrical Trends / 8th September–30th September 1967

1. Beogradski internacionalni teatarski festival – BITEF Nove pozorišne tendencije / 8. septembar–30. septembar 1967. godine2018-09-10T14:33:33+00:00

Dizajn / Design: Vladislav Lalicki (1935-2008)

POVODOM PRVOG BITEFA 212

Posle višegodišnjeg razmišljanja beogradsko avangardno pozorište Atelje 212 ostvariće prvi put Beogradski internacionalni teatarski festival od 8. septembra do 30. septembra 1967. godine. Festival je zamišljen kao smotra novih pozorišnih tendencija u svetu. BITEF 212 nema gotovu formulu novih pozorišnih tendencija pod koju želi da podvede sve učesnike festivala, ali je sigurno da nove pozorišne tendencije nisu jučerašnja avangarda, već pozorište budućnosti. BITEF 212 bi želeo da sve one trupe koje u ovom trenutku istinski tragaju za novim sadržajima i formama sretnu se tokom septembra u Beogradu i prikažu šta smatraju novim u vremenu u kome živimo.

BITEF 212 se ne ograničava na trupe kamernog karaktera niti isključuje mogućnost da jedan umetnik prikaže svoju viziju teatra. BITEF 212 ima otvorena vrata za pozorišta svih nacija, pružajući svakoj zemlji učesnici mogućnost da prikaže svoje shvatanje novih tendencija u svetu pozorišta.

Predviđeno je učešće do deset pozorišnih trupa iz različitih zemalja, ali nije isključena mogućnost da iz jedne zemlje učestvuje veći broj trupa, ukoliko u toj zemlji postoje različite tendencije koje treba prikazati na festivalu. U tom smislu učešće na festivalu nije reprezentatitvno, već svaka trupa pre svega predstavlja sebe samu i svoje shvatanje umetnosti.BITEF 212 se ne ograničava na trupe kamernog karaktera niti isključuje mogućnost da jedan umetnik prikaže svoju viziju teatra. BITEF 212 ima otvorena vrata za pozorišta svih nacija, pružajući svakoj zemlji učesnici mogućnost da prikaže svoje shvatanje novih tendencija u svetu pozorišta.

Predviđeno je učešće do deset pozorišnih trupa iz različitih zemalja, ali nije isključena mogućnost da iz jedne zemlje učestvuje veći broj trupa, ukoliko u toj zemlji postoje različite tendencije koje treba prikazati na festivalu. U tom smislu učešće na festivalu nije reprezentatitvno, već svaka trupa pre svega predstavlja sebe samu i svoje shvatanje umetnosti.

B BITEF 212 se ne ograničava na trupe kamernog karaktera niti isključuje moguónost da jedan umetnik prikaže svoju viziju teatra. BITEF 212 ima otvorena vrata za pozorišta svih nacija, pružajući svakoj zemlji učesnici mogućnost da prikaže svoje shvatanje novih tendencija u svetu pozorišta.

“ Predviđeno je učešće do deset pozorišnih trupa iz različitih zemaija, ali nije isključena moguónost da iz jedne zemlje uóestvuje veci broj trupa, ukoliko u toj zemlji postoje razlióite tendencije koje treba prikazati na festivalu. U torn smisiu učešće na festivalu nije reprezentativno, već svaka trupa pre svega predstavlja sebe samu i svoje shvatanje umetnostì.

ON THE OCCASION OF THE FIRST BITEF 212

After some years of consideration the Belgrade avantgarde theatre Atelje 212 has decided to hold a Belgrade International Theatre Festival (BITEF 212), from September 8 to September 30, 1967. The festival is conceived as a rally of new theatrical trends throughout the world.  BITEF 212 does not wish to impose a ready formulae of new theatrical trend on participants of the festival, but it is certain that new theatre tendencies, are, not the avantgarde of yesterday, but the theatre of tomorrow.

BlTEF 212 would like all the groups who are truly seeking for new contents and forms to meet in September in Belgrade, and show what they consider new in the time we live in.

BITEF 212 does not limit itself to the little type of theatre group, nor does it exclude the possibility of an artist presenting his own vision of the theatre. BITEF 212 has an open door for the theatres of all nations offering each participating country the opportunity of presenting its conception of the new trends in the world of the theatre.

Up to ten theatrical groups from each country are expected, but the presence of a larger number of groups from a particular country is not excluded, if such country possesses different trends all of which should be presented at the Festival. In this respect participation at the Festival is not intended to be representative, but each group will represent its own conception of art.

Glavni program / Main Programme

 001 Kathakali / Kerala Kalamandalam (Indija); Rāmāyaṇam (Ramajana) / The Kathakali DanceTheatre / Kerala Kalamandalam (India); Ramayana

002 Teatr Laboratorium (Vroclav, Poljska); Kalderon: Postojani princ; režija: Ježi Grotovski (Grand Prix) / Teatr Laboratorium (Wrocław, Poland); Caldéron: Książę Niezłomny (The Constant Prince / El Principe constant); direction: Jerzy Grotowski (Grand Prix)

003 Poche – Montparnasse (Pariz, Francuska); Roman Vengarten: Leto; režija: Roman Vengarten / Poche – Montparnasse (Paris, France); Romain Weingarten: L’été (Summer); direction: Roman Weingarten

004 Glasgow Citizens’ Theatre Company (Glazgov, Velika Britanija); Olven Vajmark: Trostruka slika; režija: Majkl Mičam / Glasgow Citizens’ Theatre Company (Glasgow, United Kingdom); Olwen Wymark: The Triple Image; direction: Michael Meacham

005 Dramski teatar (Skoplje, Jugoslavija); Branislav Nušić: Pokojnik; režija: Ljubiša Georgijevski / Skopje Drama Theatre (Yugoslavia); Branislav Nušić: Pokojnik (The Deceased); direction: Ljubiša Georgijevski

006 Poche – Montparnasse (Bukurešt, Rumunija); V. Šekspir: Troil i Kresida; režija: David Esrig (Grand Prix) / Teatrul de comedie (Bucharest, Romania); W. Shakespeare: Troilus și Cresida (Troilus and Cressida); direction: David Esrig (Grand Prix)

007 Divadlo na zábradli (Prag, Čehoslovačka); F. Kafka: Proces; režija: Jan Grosman / Divadlo na zábradli (Prague, Czechoslovakia); F. Kafka: Proces (The Process / Der Prozess); direction: Jan Grossman

008 Slovensko narodno gledališče (Ljubljana, Jugoslavija); V. Šekspir: Kralj Lir; režija: Mile Korun / Slovenian National Theatre (Ljubljana, Yugoslavia); W. Shakespeare: Kralj Lear (King Lear); direction: Mile Korun

009 The Living Theatre (Njujork, Sjedinjene Američke Države); Sofokle – B. Breht: Fridrih Helderlin; Džudit Malina: Antigona (Antigone); režija: Džudit Malina, Džulijan Bek / The Living Theatre (New York, United States of America); Sophocles – B. Brecht: Friedrich Holderlin; Judith Malina: Antigone; direction: Judith Malina, Julian Beck

010 Divadlo za branou (Prag, Čehoslovačka); A. P. Čehov: Tri sestre; režija: Otomar Krejča (Grand Prix) / Divadlo za branou (Prague, Czechoslovakia); Анто́н Па́влович Че́хов (A. P. Chekhov): Tři sestry (Три сестры / Three Sisters); direction: Otomar Krejča (Grand Prix)

011 Nouveau Théâtre de Poche (Ženeva, Švajcarska); Fridrih Direnmat: Ženidba gospodina Misisipija; režija: Žerar Kara, Rišar Vašu / Nouveau Théâtre de Poche (Geneva, Switzerland); Friedrich Dürrenmatt: Le mariage de Monsieur Mississipi (The Marriage of Mr. Mississipi); direction: Gérard Carrat, Richard Vachoux

012 Moskva, Savez Sovjetskih Socijalističkih Republika; Recital sovjetskih pesnika: Bela Ahmadulina, Bulat Okudžava, Viktor Bokov, Garoljd Registan / (Moscow,The Union of Soviet Socialist Republics); The Recital of the Soviet Union’s poets: Бéлла Ахáтовна Ахмадýлина (Izabella Akhatovna „Bella“ Akhmadulina), Була́т Ша́лвович Окуџа́ва (Bulat Shalvovich Okudzhava), Ви́ктор Фёдорович Бо́ков (Viktor Fedorovich Bokov), Гарóльд Габриэ́льевич Регистáн (Registan, Garol’d Gabriel’evich)

  1. October / October 10th

Atelje 212 (Beograd, Jugoslavija); Žorž Fejdo: Mačka u džaku; režija: Arsenije Arsa Jovanović (izvan konkurencije) / Atelje 212 (Belgrade, Yugoslavia); George Feydeau: Mačka u džaku (Chat en poche / Pig in a Poke); direction: Arsenije Arsa Jovanović (outside the competition)

002 Teatr Laboratorium (Vroclav, Poljska); Kalderon: Postojani princ; režija: Ježi Grotovski (Grand Prix) / Teatr Laboratorium (Wrocław, Poland); Caldéron: Książę Niezłomny (The Constant Prince / El Principe constant); direction: Jerzy Grotowski (Grand Prix)

003 Poche – Montparnasse (Pariz, Francuska); Roman Vengarten: Leto; režija: Roman Vengarten / Poche – Montparnasse (Paris, France); Romain Weingarten: L’été (Summer); direction: Roman Weingarten

 

009 The Living Theatre (Njujork, Sjedinjene Američke Države); Sofokle – B. Breht: Fridrih Helderlin; Džudit Malina: Antigona (Antigone); režija: Džudit Malina, Džulijan Bek / The Living Theatre (New York, United States of America); Sophocles – B. Brecht: Friedrich Holderlin; Judith Malina: Antigone; direction: Judith Malina, Julian Beck

 
   
   

Your Content Goes Here

error: Content is protected !!